Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Edukacja domowa - zadania

Edukacja domowa - zadania

Witam Pszczółki i Rodziców. Dzisiaj proponuję dzieciom zabawę „Tęczowe literki”: https://www.youtube.com/watch?v=C0HHIyoDiH8&feature=youtu.be&fbclid=IwAR39CHNWX96cYnENgPibPjs11hJ8lPstdNZKXtFos1TJgiDnDXwG2nf7FFk

Rodzicom zaś artykuł do przeczytania „Jak zachęcić dziecko do czytania lektur?"

Są dzieci, które wręcz pożerają lektury szkolne i czytają je z wielkim zainteresowaniem, oraz takie, które bez pomocy rodziców bardzo się z nimi męczą. Jeśli Twoje dziecko czyta długo, zapomina, o czym już było, nie skupia się na treści, to znak, że jego kompetencje językowe (słuchanie, mówienie, pisanie, czytanie)  jeszcze się rozwijają i warto byłoby dodatkowo je powspierać, by ułatwić mu czytanie lektur szkolnych.

Najważniejsze, to zainteresować dziecko czytaniem, jako takim. Jako formą spędzania wolnego czasu, ale również nabywania wiedzy. Nie da się zrobić tego lepiej, niż poprzez własny przykład! Czytajcie książki, odwiedzajcie razem biblioteki i księgarnie, twórzcie w Waszych domach kulturę czytania od najmłodszych lat.

Niby nie ocenia się książki po okładce, ale od jej atrakcyjności, ciekawych ilustracji oraz dostosowanej do możliwości dziecka czcionki (powiększone litery) może zależeć, z jakim nastawieniem będzie ją czytać.

Dzieci często utożsamiają się z bohaterami, szukają w książkach podobieństw do znanego im świata (np. “A ten Tomek, to miał tak samo jak mój kuzyn Michał”). Czasem wystarczy wspólne narysowanie postaci bohatera, ulepienie go z plasteliny lub zrobienie kukiełki, by dziecko z większą chęcią czytało kolejne strony o jego przygodach.

Motywacja do czytania u dzieci często ma na początku charakter zewnętrzny – “Czytam, bo mama mnie za to pochwali”, “Czytam, bo Pani mi kazała”. Wraz z wiekiem i doświadczeniem dziecko (zazwyczaj) rozwija motywację wewnętrzną na wielu polach swojej działalności, ale dotyczy to także czytania – “Czytam, bo chcę i lubię”.

Wystarczy być zainteresowanym, pytać dziecko, co czyta, o czym, czy mu się podobało. Co myśli i co czuje w związku z daną książką, czy jej konkretnym rozdziałem. Prosić o streszczenie nam najciekawszych wydarzeń, czy opisanie ulubionego momentu lub danej postaci. Kształtujemy w ten sposób również czytanie krytyczne, czyli umiejętność interpretacji, oceny i refleksji nad czytaną treścią.

 Źródło: https://kakaludek.com/jak-zachecic-dziecko-do-czytania-lektur-nowe-lektury-dla-klas-1-3/?fbclid=IwAR3ee-6IvD4wkI5BfhWFClxaNICTbnG

Przygotowała Jolanta Oborska

Data dodania: 2020-05-20 08:46:40
Data edycji: 2020-05-20 08:48:28
Ilość wyświetleń: 287
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej