Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

ZWIERZĘTA W DOMU

ZWIERZĘTA W DOMU

"Ania marzy o piesku,
o kotku marzy Tomek.
Jurek chce mieć królika,
a świnkę morską Romek.

Każdy chce mieć przyjaciela,
dużego lub małego.
Zajmować się nim ciągle,
przytulić się do niego."
(B. Forma)

 

WITAJCIE BIEDRONECZKI W MAJU!!!

 

    W tym tygodniu zajmiemy się tematem: ZWIERZĘTA DOMOWE. Myślę, że będzie to dla Was temat ciekawy i bliski, gdyż na pewno większość ma już jakiegoś pupila, albo  marzy o posiadaniu zwierzątka. Jednak zwierzęta są to istoty żywe i posiadanie ich wymaga ogromnej odpowiedzialności i wiedzy na temat ich życia i właściwego hodowania w warunkach domowych. Musimy zapewnić im odpowiednie warunki życia, aby chowały się zdrowo i przede wszystkim musimy je kochać.

 

Na początek dowiemy się jakie zwierzęta hodujemy najczęściej w domach.

Oto plansze:

Mam nadzieję, że bez trudu rozpoznaliście i nazwaliście znajdujące się na nich zwięrzęta.

Proszę teraz, abyście nazwy znajdujących się na ilustracjach zwierząt podzielili na sylaby. Poszukajcie zdrobnień do ich nazw (np. mysz- myszka, chomik- chomiczek itp.).

Powiedzcie jaką głoskę słyszycie na początku nazwy każdego zwierzątka przedstawionego na ilustracji.

 

Następnie proponuję prostą zabawę ruchową "Kot jest- kota nie ma!" (do zabawy można zaprosić wszystkich domowników). Opis zabawy:

Dzieci są myszkami. Na zapowiedź rodzica. „Kota nie ma!” dzieci cichutko biegają po całym pokoju. Na zawołanie rodzica „Kot jest!” myszki chowają się (dzieci przysiadają, obejmują rękoma kolana, głowy opuszczają nisko).

 

Gdy się rozruszacie usiądźcie i porozmawiajcie z rodzicami dlaczego te  zwierzęta z ilustracji nazywają się domowe?; Czy wszystkie z tych zwierząt mogą żyć tylko w domu człowieka, czy są takie, które można znaleźć też w naturalnym środowisku?. Jak tak, to w jakim? (np, rybki w ocenie, kanarek w lesie itp.). Obejrzyjcie plansze z miejscami w jakich hodujemy zwierzęta w warunkach domowych.

Nazwijcie je i powiedzcie jakie zwierzę należy tam umieścić (np. klatka – kanarek, szklana kula- rybki itd.). Możecie wykonać zadanie w karcie pracy umieszczonej poniżej.

 

Na zakończenie naszych rozważań o zwierzęcych przyjaciołach proponuję krótki wiersz do nauki znanego polskiego poety Juliana Tuwima pt.

"KOTEK".

Miauczy kotek: miau!

Coś ty, kotku, miał?

Miałem ja miseczkę mleczka,

Teraz pusta jest miseczka,

A jeszcze bym chciał.

Wzdycha kotek: ooo!

Co ci, kotku, co?

Śniła mi się wielka rzeka,

Wielka rzeka, pełna mleka

Aż po samo dno.

Pisnął kotek: pii...

Pij, koteczku, pij!

Skulił ogon, zmrużył ślipie,

Śpi – i we śnie mleczko chlipie,

Bo znów mu się śni.

 

Mam jeszcze prośbę, jeśli ktoś z Was ma w domu zwierzątko, to pochwalcie się i przyślijcie zdjęcia ze swoimi pupilami, z przyjemnością pooglądam i wstawię na naszą stronę, niech inni też zobaczą.

O zadanich też niezapominajcie.

Oto adres email:   biedronki1wegrow@wp.pl

 

POZDRAWIAM WSZYSTKICH MAJOWO!!!

 

(Opracowała: Małgorzata Trojanowska)

 

Data dodania: 2020-05-04 07:03:05
Data edycji: 2020-05-04 08:01:09
Ilość wyświetleń: 1071
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej