Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Zwierzęta na świecie

Zwierzęta na świecie

Witam Dzieci.  Witam Rodziców.

 W tym tygodniu omawiać będziemy temat kompleksowy „Zwierzęta duże i małe”.

 Dziś poznacie różne zwierzęta, będziecie przyporządkowywać je do odpowiednich środowisk takich jak: sawanna, pustynia, lasy tropikalne czy ocean.

Proponuję wszystkim Biedroneczkom aktywne uczestnictwo w bajce. Poznacie zwierzęta afrykańskiej sawanny (słoń, hipopotam, żyrafa, lew, zebra, struś, gepard, małpa). Młodsze przedszkolaki wzbogacą swoje słownictwo o nazwy tych zwierząt , starsze dzieci  niech same je rozpoznają, gdy tylko je zobaczą. Posłuchajcie wydawanych przez nie odgłosów oraz ciekawostek na ich temat.  

" Zwierzęta dla dzieci w Afryce - Odgłosy zwierząt Safari | Czy Wiesz Jak"

https://www.youtube.com/watch?v=oRVBEKuIKh4&vl=pl

Czy wiesz, jak nazywa się to zwierzę?” - Pobawimy się w zabawę zainspirowaną treścią bajki.

Młodszym dzieciom można przygotować obrazki zwierząt i urozmaicić zabawę, np.: Odszukaj zwierzę.

Biedroneczkom 5- letnim utrudnić, np.: Odgadnij i powiedź jaką głoskę słyszysz na początku lub przyporządkuj zdjęciom zwierząt podpisy, czytanie globalne.

  • Ma długą trąbę i oblewa się wodą? (słoń)
  • Lubi kąpać się w wodzie? (hipopotam)
  • Ma długą szyję? (żyrafa)
  • Jest królem zwierząt? (lew)
  • Zwierzę, które jest w biało- czarne pasy? (zebra)
  • Bardzo szybko biega, ale nie potrafi fruwać? (struś)
  • Najszybsze zwierzę to….? (gepard)
  • Lubi jeść banany i skakać po drzewach. (małpa)

Joga ze zwierzętami”- Zapraszam wszystkie dzieci do zabawy  w naśladowanie zwierząt za pomocą ruchu.

Żyrafa- wspinacie się na palcach, złączone ręce wyciągacie jak najmocniej ku górze;

Wąż- kładziecie się na podłodze i wijecie jak wąż, ręce trzymacie przy ciele, lekko unosicie głowę;

Nietoperz - kładziecie się na plecach, podciągacie kolana do klatki piersiowej i chwytacie je oburącz;

Żaba- kucacie w rozkroku, podpieracie się rękami;

Kot- robicie koci grzbiet

Teraz kolej na Was zaprezentujcie ruch przedstawiający wybrane zwierzę, a rodzice niech spróbują odgadnąć.

Zadania dla dzieci:

  • Zachęcam do rozwijania zainteresowań przyrodniczych dzieci i szukania informacji na temat zwierząt w dostępnych źródłach informacji: Internet, książki.

  • Odszukajcie w książkach   zwięrzęta żyjące na świecie w różnych środowiskach i pokażcie, jakie udało się Wam znależć.

     

     

  • Dzieci 5- letnie wykonują zadanie w książce KP4, s. 29- dopasowują zwierzęta do ich środowisk życia, wklejają naklejki. Doskonalą swoją sprawność manualną, poszerzają wiedzę przyrodniczą.

Pomocne informacje do wykonania zadania:

Zwierzęta żyjące na pustyni to między innymi : wielbłądy , skorpiony , myszoskoczki, skoczki egipskie, żmije pustynne, grzechotniki rogate, fenek- lisek pustynny, surykatki.

Zwierzęta sawanny.  Należą do nich:  słonie, zebry, żyrafy, antylopy, bawoły, czy nosorożce. Ze zwierząt mięsożernych na sawannie żyją lwy, lamparty, gepardy, czy likaony. Z pozostałych zwierząt można spotkać także sępy, strusie, węże, gekony, czy kameleony.

Wilgotny las równikowy, las strefy równikowej, puszcza tropikalna, las deszczowy, las tropikalny – wiecznie zielona formacja leśna strefy międzyzwrotnikowej : liczne gatunki małp, papugi, tukany czy kolibry. W Afryce występują małpy człekokształtne: szympansy, orangutany i goryle, a w Azji orangutany , duże drapieżne koty – jaguar w Ameryce Południowej, lampart w Afryce i tygrys w Azji. W rzekach krokodyle i węże,

W oceanach żyją: orki, żółwie, delfiny oceaniczne, foki, rekiny,  rybki, np.:błazenek (znany z filmu „Gdzie jest Nemo?”), itd.

Zdjęcia z wykonanych zadań wysyłamy 

biedronkiklonowa@gmail.com

Życzę miłego dnia

Opracowanie: Dorota Bałdyga

 

 

Data dodania: 2020-06-08 06:30:00
Data edycji: 2020-06-10 19:49:11
Ilość wyświetleń: 1076
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej