Drogie dzieci.
Dziś poznacie ostatnią emocję – ZŁOŚĆ. Posłuchajcie uważnie wiersza pt.: „Zły humorek” Doroty Gellner .
https://www.youtube.com/watch?v=2ZiqVi5muTE
Udzielcie odpowiedzi na pytania:
- Co czuła dziewczynka?
- Z jakiego powodu czuła gniew?
- Jak się zachowywała?
- Co znaczy być złym, a co złościć się/ być zezłoszczonym?
- Czy to oznacza to samo?
- Pokażcie złość miną i gestem.
Pamiętajcie w czasie złości nie wolno krzywdzić siebie i innych.
Gdy się zezłościsz, a masz do tego prawo możesz poradzić sobie ze złością w różny sposób, np.: jeśli lubisz: rysuj, lep z plasteliny, skacz, tańcz, biegaj, śpiewaj, licz, pchaj ścianę, zgniataj kartkę. Rób to lub wymyśl swój własny sposób na rozładowanie złości.
„Zamiast w złości bić innego, spróbuj zrobić coś innego”
Ja mam dla Was sposób taki:
My się jogą wyciszamy i się złości wyzbywamy.
Proponuję „Motyl ćwiczenie jogi dla dzieci”
https://www.youtube.com/watch?v=D-9MZG3cz1g
Wszystkie emocje już znacie. Sprawdzimy czy je pamiętacie.
„Moje emocje” – rozpoznaj emocje i podaj ich nazwę.
„Odgadnij hasło?”- zadanie dla dzieci starszych doskonalenie umiejętności głoskowania, rozpoznawanie liter, czytanie (zgodnie z możliwościami dzieci). Powodzenia.
Na placu zabaw bawiły się dzieci: Ela, Marek, Ola, Celina, Janek, Edek.
Dziękuję wszystkim za współpracę.
Opracowanie: Dorota Bałdyga
07-100 Węgrów
Klonowa 4