Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Zasady korzystania z książek

Zasady korzystania z książek

Drogie Dzieci.

Wczoraj poznałyście drogę, jaką pokonać musi książka, aby trafić do czytelnika. Przypomnijmy ją sobie:

Autor - Ilustrator- Wydawnictwo- Drukarnia- Czytelnik.

 

Dzisiaj chciałabym, abyście poznały zasady korzystania z książek. To bardzo ważne, aby je dzieci znały i przestrzegały.

 

„My przedszkolaki, Tobie książko przyrzekamy, że szanować cię będziemy, krzywdy zrobić ci nie damy.

Obowiązków czytelnika przestrzegać będziemy pilnie. I z twych rad i z twych mądrości od dziś korzystać usilnie”

 

KODEKS  CZYTELNIKA:

  • Zanim weźmiesz książkę umyj ręce.
  • Delikatnie przekręcaj strony.
  • Nie zaginaj rogów, używaj zakładki.
  • Oglądaj i czytaj w miejscu dobrze oświetlonym.
  • Nie niszcz książek. Nie wyrywaj kartek.
  • Nie rysuj w książkach.
  • Po przeczytaniu odłóż na miejsce.
  • Naprawiaj zniszczone książki.
  • Oddaj na makulaturę, jeśli nie można już naprawić.
  • Szanuj książki i dobrze je traktuj.
  • Chroń przed przemoczeniem.
  • Wypożyczone książki zwracaj do biblioteki.

Zachęcam do obejrzenia filmu Zasady korzystania z książek link do zasad 

i rozmowy z dzieckiem na temat zasad korzystania z książek.

 

Dzieci 5- letnie poproszę jeszcze o uwagę.

  • Jak myslicie - Czego potrzebujemy, aby stworzyć książkę dla dzieci?

Wsród Waszych odpowiedzi pojawią się pewnie: papier, kartki, komputer, drukarka, farby, kredki, itp.

  • Poproszę, aby dzieci podzieliły na sylaby wyżej podane wyrazy. Możecie podać również pierwsze głoski.
  • Przyjrzyjcie się obrazkowi i powiedzcie co się na nim znajduje?  Tak to są farby.

 

  • Weźcie drewniany klocek, łyżkę lub co tam chcecie i uderzcie tyle razy np. o podłogę lub stół ile głosek słyszycie w słowie FARBY.
  • Policzcie i ułóżcie tyle przedmiotów, ile słyszycie głosek. Jeszcze raz dotykając każdy przedmiot nazywajcie usłyszane głoski. 
  •   Dokończcie zdanie: W wyrazie farby na początku słychać głoskę ..... .
  • Czy znacie inne wyrazy zaczynające się na F, f ?
  • Tak  wygląda litera F poszukajcie jej w swojej  książce.
  • Możecie ułożyć napis FARBY z liter.

Zachęcam dzieci do utrwalenia poznanej litery poprzez pracę z książką i tradycyjnie ułożenie litery z dostępnych materiałów. Ja tym razem ułożyłam literki z fasoli. Czekam na Wasze. Powodzenia.

 

Opracowanie: Dorota Bałdyga

Data dodania: 2020-04-28 08:32:35
Data edycji: 2020-04-29 19:50:50
Ilość wyświetleń: 2712
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej