Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Zasady korzystania z książek

Zasady korzystania z książek

Drogie Dzieci.

Wczoraj poznałyście drogę, jaką pokonać musi książka, aby trafić do czytelnika. Przypomnijmy ją sobie:

Autor - Ilustrator- Wydawnictwo- Drukarnia- Czytelnik.

 

Dzisiaj chciałabym, abyście poznały zasady korzystania z książek. To bardzo ważne, aby je dzieci znały i przestrzegały.

 

„My przedszkolaki, Tobie książko przyrzekamy, że szanować cię będziemy, krzywdy zrobić ci nie damy.

Obowiązków czytelnika przestrzegać będziemy pilnie. I z twych rad i z twych mądrości od dziś korzystać usilnie”

 

KODEKS  CZYTELNIKA:

  • Zanim weźmiesz książkę umyj ręce.
  • Delikatnie przekręcaj strony.
  • Nie zaginaj rogów, używaj zakładki.
  • Oglądaj i czytaj w miejscu dobrze oświetlonym.
  • Nie niszcz książek. Nie wyrywaj kartek.
  • Nie rysuj w książkach.
  • Po przeczytaniu odłóż na miejsce.
  • Naprawiaj zniszczone książki.
  • Oddaj na makulaturę, jeśli nie można już naprawić.
  • Szanuj książki i dobrze je traktuj.
  • Chroń przed przemoczeniem.
  • Wypożyczone książki zwracaj do biblioteki.

Zachęcam do obejrzenia filmu Zasady korzystania z książek link do zasad 

i rozmowy z dzieckiem na temat zasad korzystania z książek.

 

Dzieci 5- letnie poproszę jeszcze o uwagę.

  • Jak myslicie - Czego potrzebujemy, aby stworzyć książkę dla dzieci?

Wsród Waszych odpowiedzi pojawią się pewnie: papier, kartki, komputer, drukarka, farby, kredki, itp.

  • Poproszę, aby dzieci podzieliły na sylaby wyżej podane wyrazy. Możecie podać również pierwsze głoski.
  • Przyjrzyjcie się obrazkowi i powiedzcie co się na nim znajduje?  Tak to są farby.

 

  • Weźcie drewniany klocek, łyżkę lub co tam chcecie i uderzcie tyle razy np. o podłogę lub stół ile głosek słyszycie w słowie FARBY.
  • Policzcie i ułóżcie tyle przedmiotów, ile słyszycie głosek. Jeszcze raz dotykając każdy przedmiot nazywajcie usłyszane głoski. 
  •   Dokończcie zdanie: W wyrazie farby na początku słychać głoskę ..... .
  • Czy znacie inne wyrazy zaczynające się na F, f ?
  • Tak  wygląda litera F poszukajcie jej w swojej  książce.
  • Możecie ułożyć napis FARBY z liter.

Zachęcam dzieci do utrwalenia poznanej litery poprzez pracę z książką i tradycyjnie ułożenie litery z dostępnych materiałów. Ja tym razem ułożyłam literki z fasoli. Czekam na Wasze. Powodzenia.

 

Opracowanie: Dorota Bałdyga

Data dodania: 2020-04-28 08:32:35
Data edycji: 2020-04-29 19:50:50
Ilość wyświetleń: 2358
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej