Dzień dobry.
Drogie dzieci wysłuchajcie uważnie opowiadania pt." Z Emilem na zakupach", które przeczytają Wam rodzice i spróbujcie ocenić zachowanie chłopca.
Możecie udzielić odpowiedzi na pytania: "- Jak powinien zachować się Emil w sklepie?, - Jak Wy zachowujecie się w czasie wspólnych zakupów z rodzicami?".
"Wczoraj, podczas zakupów, spotkałam pewną panią z synkiem. Chłopiec - Emil - od samego wejscia do sklepu nie słuchał tego, co mówi do niego mama. Ciągle powtarzał "Chcę!", "Chcę!". Uciekał między regały, biegał po sklepie, zrzucał różne opakowania. Wkładał do koszyka to, co on chciał. Kiedy mama próbowała tłumaczyć, że to jest niepotrzebne, że trzeba kupić produkty z listy, chłopiec krzyczał "Ale ja chcę!". Kiedy mama odmówiła, zaczął okropnie histeryzować. Zachowywał się tak głośno, że wszyscy zapomnieli , po co przyszli do sklepu i marzyli, żeby wyjść. Emil leżał na podłodze, uderzał w nią pięściami i nogami, a jego mama patrzyła na niego i miała w oczach wielkie łzy."
"Jak robić zakupy?"- czyli jak się przygotować do zakupów i jak się zachować w sklepie- burza mózgów.
Wymieńcie swoje propozycje na podstawie własnych doświadczeń i obserwacji , a rodzice wszystkie spiszą na kartce.
Następnie wspólnie z rodzicami sformułujcie ogólne zasady zachowania się w sklepie. Oto przykładowe zasady (ciekawe czy wśród Waszych propozycji pojawiły się podobne):
Zachęcam wszystkie dzieci do wykonania torby z papieru.
Do wykonania najprostszej torby potrzebujemy: dwie kartki papieru o formacie A4, nożyczki, kredki, flamastry. Jedną kartkę składamy równo na połowę, dwa boki sklejamy. Z drugiej złożonej na połowę wycinamy rączki i je przyklejamy. Ozdabiamy wg własnego pomysłu. Taka torba na zakupy nie nadaje się, ale do zabawy myślę, że będzie w sam raz. Powodzenia i miłej zabawy.
07-100 Węgrów
Klonowa 4