Witam Dzieci! Witam Rodziców!
Dziś zachęcam wszystkie dzieci do aktywnego uczestnictwa w proponowanych zabawach. Rodziców proszę o przygotowanie dzieciom potrzebnych pomocy: pobranie i wydrukowanie karty pracy oraz przygotowanie i zrolowanie ręcznika lub kocyka (taka imitacja węża do zabawy).
"Naśladuj węża" - wyobraź sobie, że stoisz przed terrarium, gdzie przebywają węże. Przyglądasz się im i próbujesz naśladować ich syczenie. Połóż palec wskazujący na ciele węża, w miejscu oznaczonym kropką Ciągłym ruchem przesuwaj palec w kierunku jego głowy. Rysując w ten sposób węża, mów "s...." jak najdłużej. Ćwiczenie powtórz kilka razy. Pokoloruj rysunek. (źródło: Jolanta Wolska w: "Jak wspomagać rozwój przedszkolaka")
"Idzie wąż"- zabawa przy piosence – Dziecko trzyma węża wykonanego z ręcznika lub z kocyka i porusza się przy muzyce, następnie przekazuje węża kolejnemu członkowi rodziny i tak bawić się z dzieckiem mogą wszyscy chętni. Zabawę można uatrakcyjnić zamieniająć imiona, na imiona członków rodziny.
https://www.youtube.com/watch?v=yEyB-v_GsTA
Dzieci 5-letnie wykonują zadania w książce KP4 s.32 a,b. Wzbogacają swoją wiedzę przyrodniczą na temat zwierząt aktywnych nocą.
Rozwiąż zagadki, a dowiesz się, jakie zwierzęta są aktywne nocą
Ten ptak dobrze widzi w nocy,
bo ma bardzo wielkie oczy.
Nocą lata i poluje
i posępnie pohukuje. (sowa)
Ani mysz to, ani ptak.
On uważa, że to zdrowo
sypiać w dzień do dołu głową. (nietoperz)
Ledwie rozbłysło światło,
a już za chwilę …
lecą zewsząd do światła
te nocne motyle. (ćmy)
Ciekawostka: Nietoperze mogą swobodnie poruszać się po ciemku dzięki zjawisku echolokacji. Nietoperz wysyła dźwięk, który odbija się od przeszkody i trafia do jego uszu. W ten sposób ocenia położenie przedmiotów, przeszkód.
Źródło: Internet
Życzę dzieciom udanej zabawy i całej rodzinie miłego wypoczynku.
Dziękuję za współpracę.
Opracowanie: Dorota Bałdyga
07-100 Węgrów
Klonowa 4