Dzień dobry. Witam Was, zaczynamy, bo już czas.
Rozpoczynamy nowy temat kompleksowy „Ekologiczny świat”. Proponuję wiersz pt.: „Przedstawienie” M. Strzałkowskiej.
Rodzice zapoznają Was z treścią wiersza, możecie udzielić odpowiedzi na przykładowe pytania:
- Jakie miały imiona dzieci występujące w wierszu?
- Jakie rady przekazały dzieci?
- Dlaczego trzeba segregować odpady?
„Przedstawienie” M. Strzałkowskiej
W klasie wielkie poruszenie.
Występują dziś na scenie Ala, Ola, Ewa, Basia,
Kuba, Kazio, Staś i Kasia…
- Na odpady nie ma rady.
Nie schowamy do szuflady
gór odpadów oraz śmieci.
- Wiedzą o tym nawet dzieci!
- Na odpady nie ma rady,
lecz nie płaczmy, bez przesady-
aby na to coś zaradzić,
trzeba z głową je gromadzić.
Segregujmy je dokładnie
zamiast wrzucać jak popadnie.
- I od dzisiaj śmiećmy z głową,
nowocześnie, postępowo!
- Czyś jest biedny, czy bogaty,
kładź oddzielnie szkło i szmaty,
i przedmioty metalowe
i odpady plastikowe.
- Recyklingu dobre duszki
prędko zrobią z puszek, puszki,
buteleczki z buteleczek,
pudełeczka z pudełeczek…
- A ze szmat, z makulatury -
pism i książek całe góry!
- Niech się wreszcie normą stanie
wtórne wykorzystywanie!
Jaś brwi zmarszczył myśli, myśli…
- Kupmy koszyk na ogryzki!
Próbę recyklingu zróbmy
i na jabłka je przeróbmy!
Skrupulatnie sortuj śmieci,
nie wyrzucaj ich jak leci.
Jednocześnie chciałabym prosić o pomoc rodziców w pokazaniu dzieciom jak wygląda segregacja śmieci w gospodarstwie domowym lub najbliższym otoczeniu, aby na przykładzie, wdrażane do segregowania odpadów mogły bardziej zrozumieć omawiany temat oraz poznały zasadyy działania recyklingu polegające na ponownym przetworzeniu tych samych materiałów.
Zachęcam do zabawy tanecznej przy piosence pt.:„ Kocham świat” (muz i słowa A. Drogowska) . Mile widziana własna inwencja twórcza dziecka, jego interpretacja.
Drogie dzieci.
Wasze posiane i posadzone rośliny w wiosennym kąciku w przedszkolu mają się bardzo dobrze. Zobaczcie jak urosły.
Pozdrawiam i życzę miłego dnia
07-100 Węgrów
Klonowa 4