Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Rady na odpady

Rady na odpady

Drogie dzieci! Drodzy rodzice!

 

Bardzo gorąco dziękuję dzieciom, rodzicom za wszelkie  działania podjęte na rzecz ochrony środowiska.

  • Za włączenie się dzieci w pomoc rodzicom w domowe porządki. To bardzo ważne zwłaszcza dla dzieci, które uczą się odpowiedzialności za wykonane zadanie, samodzielności, współdziałania  oraz kształcą poczucie własnej wartości jako ważnej osoby w rodzinie.
  • Za wykonanie pracy, konstruowanie zabawek z surowców wtórnych, które można podziwiać w zakładce "Ze starego coś nowego", Można jeszcze zdjęcia prac przesyłać. W tak przystępny sposób poprzez zabawę uczymy dzieci rozumienia ważnych pojęć, np.: recykling - powtórne wykorzystanie.
  • Za prezent zrobiony w Dzień Ziemi - pomysły dzieci jak same mogą dbać o środowisko.  Poprzez takie działania kształtowane są postawy proekologiczne.
  • Za pomoc dzieciom  w poznaniu kolejnej litery i wzbogaceniu wiedzy przyrodniczej na temat zwierząt zagrożonych wyginięciem.
  • Za zadania wykonywane w książce. Za czas poświęcony dziecku,  wspólną troskę  o edukację dziecka.

 

 

 

 

 

 

 

Dzisiaj proponuję dzieciom obejrzenie bajki edukacyjnej pt.: "Rady na odpady" link do bajki

Utrwalicie sobie ważne informacje na temat ochrony środowiska.

Potem zapraszam do zabawy ruchowej w gronie rodzinnym z wykorzystaniem piłki "Ziemia, woda, powietrze"

Cała rodzina tworzy koło (jeśli to możliwe). Jedna osoba staje w środku z piłką i rzuca ją kolejno do uczestników zabawy wymieniając jakieś środowisko: powietrze, woda, ziemia.

Osoba, do której rzucono piłkę chwyta ją i wymienia jedno zwierzę zamieszkujące dane środowisko. Następnieo odrzuca piłkę. I tak kolejno do wszystkich uczestników zabawy. Następuje zmiana, do środka wchodzi kolejna osoba.

Ze względu na ilość i  wiek uczestników zabawę można modyfikować do potrzeb dzieci.

I wariant:

Dzieci  ćwiczą łapanie i rzucanie oraz udzielają odpowiedzi z podpowiedzią rodziców,Wprowadzamy trzy pojęcia,

np: ptak- dziecko  unosi ręce i naśladuje trzepot skrzydeł; ryba - porusza ustami i wydaje odgłosy: plum, plum, plum; zwierzę- chodzi na czworakach.

II wariant:

powietrze: wymieniamy ptaki: bocian, wrona, itp.

woda: wymieniamy zwierzęta, żyjące w wodzie,

ziemia: wymieniamy zwierzęta żyjące na lądzie.

Najważniejsza zasada to dobra zabawa w gronie rodzinnym!

Jeśli chcecie podzielić się zdjęciami: biedronki.klonowa@gmail.com

Opracowanie: Dorota Bałdyga

 

 

 

 

Data dodania: 2020-04-24 09:42:58
Data edycji: 2020-04-24 10:28:14
Ilość wyświetleń: 519
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej