Dzień dobry dzieci.
Dziś proponuję Wam zabawę logopedyczną. Będziecie ćwiczyć język i wszystkie mięśnie twarzy, tak jak aktorzy przed występem, żeby się dobrze nimi posługiwać i dzięki temu mówić wyraźnie. Myślę, że rodzce chętnie Wam pokażą, jak wykonać poszczególne ćwiczenie i będzie to fajna zabawa i mile spędzony czas.
Następna zabawa to dopowiadanie brakujących słów. Wybrałam wiersz pt.: "Naprawimy misia" Czesława Janczarskiego poznany w listopadzie. Będzie to ćwiczenie pamięci i okazja do utrwalenia wiersza. Rodzice czytają dziecku tekst i robią przerwę, dziecko dopowiada brakujące słowo .
Tym dzieciom, które nie poznały wiersza w przedszkolu proponuję, aby rodzice przeczytali wiersz w całości dwa lub trzy razy w zależności od wieku i możliwości dziecka a dopiero potem zabawa z dopowiadaniem brakujących słów.
„Naprawimy misia” Cz. Janczarski
Kto misiowi urwał......................(ucho)
No kto pytam cicho.................., (głucho)
Nikt się jakoś nie ..............( przyznaje)
Może jechał miś ............(tramwajem)
Może upadł biegnąc z..................( górki)
Może go dziobały ..........................( kurki)
Może Azor go .........................(tarmosił)
urwał ucho nie....................( przeprosił).
Igła, nitka rączek ..................(para)
Naprawimy misia .....................(zaraz).
O już sterczą uszka ..................(oba)
Teraz nam się miś ...............(podoba).
"Jaką głoskę słyszysz na początku wyrazów ?"- ćwiczenie dla dzieci 6-letnich i chętnych 5-letnich dotyczy wyrazów umieszczonych w nawiasie.
Opracowanie: Dorota Bałdyga
07-100 Węgrów
Klonowa 4