Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

KURCZACZKI

KURCZACZKI

Witajcie Skrzaty.

W dniu dzisiejszym proponuję Wam wesoły wierszyk o zajączku. Posłuchajcie:

 

„Wesoły zając”J. Święcickiej

Pewien wesoły zając

nazywał się Robert Skok.

Przy różnych zajęczych zajęciach

skakał na wprost i w bok.

Poszedł do domu Kury

z farbą i pędzlem burym.

Chciał mieć pisanki na święta,

a pomalował pisklęta.

Kury akurat nie było,

tak się szczęśliwie złożyło.

Wyniósł więc jajka na łąkę,

malował pod niebem i słonkiem.

Ledwo skończył malowanie,

rozległo się pukanie.

Co to za harmider taki?

Wykluwają się kurczaki:

pierwszy z czerwoną kokardą,

drugi z zieloną falbanką,

trzeci fioletowy,

czwarty cały różowy,

piąty żółty, o dziwo,

szósty – szóstego nie było.

Nastało wielkie gdakanie.

Wtem deszczyk spadł niespodzianie.

Wiosenny deszcz, kapuśniaczek.

I żółty był każdy kurczaczek.

 

Po wysłuchaniu wiersza, można zadać dziecku pytania:

1. Co chciał zrobić zając?

2. Co wykluło się z jajek?

3. Jak wyglądały pisklęta?

4. Czy kurczaczki długo cieszyły się z nowych, kolorowych ubranek? Dlaczego?

 

Następnie proponuję obejrzeć filmik: „Jak narysować kurczaka?”

 

Jak narysować kurczaka? - filmik

 

I wiemy już jak można narysować kurczaczka. Teraz chciałabym abyście narysowały kurczaczki i pokolorowały je według instrukcji z wiersza: tj. pierwszy był…, drugi był…., trzeci, czwarty, piąty był… ( utrwalenie znajomości liczebników porządkowych).

 

Życzę przyjemnej zabawy podczas rysowania i dobrej pamięci podczas kolorowania.

 

Przygotowała: Ewa Rybak

 

Data dodania: 2021-03-30 12:40:31
Data edycji: 2021-03-30 12:46:11
Ilość wyświetleń: 392
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej