Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

KOLOROWA RYBKA-PIOSENKA

KOLOROWA RYBKA-PIOSENKA

Drogie BIEDRONECZKI!!!

     Przygotowałam dla Was piosenkę, ale nie zdradzę o czym. Mogę tylko podpowiedzieć, że zwierzęta będące bohaterami tej piosenki też możemy hodować w domu. Jesteście ciekawi co to może być? To posłuchajcie!

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=sdcJPxuJkl8

Sądzę, że wszyscy odgadli. Tak chodzi tu o rybki. Dzisiaj będziemy bawić się z tą piosenką. Jednak zanim zaczniemy nasze zabawy odpowiedzcie na kilka pytań.

  • jaki charakter ma ta piosenka? (wesoły, czy smutny)

  • jakie ryby były bohaterami tej piosenki? (kolorowa rybka i rekin)

  • co chciał zrobić rekin? (zjeść rybkę)

  • Jak skończyła się ta historia? (wszystko skończyło się dobrze, bo rekin zmęczył się i zasnął)

Waszym zadaniem jest wymyślenie samodzielnej ilustracji ruchowej do treści piosenki. Pamiętajcie, aby poruszać się w rytmie. Wiem, że sobie świetnie poradzicie. Z tego co pamiętam to pomysłów Wam nie brakuje.

Kolejnym Waszym zadaniem będzie stworzenie domowej orkiestry. Zaproście do niej rodzeństwo i rodziców. Do grania możecie wykorzystać trzy grupy instrumentów:

  1. szeleszczące worki foliowe,

  1. marakasy (które samodzieknie zrobiliście) lub grzechotki młodszego rodzeństwa lub coś co grzechocze)

  2. dwie duże łyżki (mogą być metalowe lub drewniane), szklaną butelkę i łyżkę, metalowy kubek i łyżkę)

Oto partytura (oczywiście opisowa) dla naszej orkiestry:

Przy okazji wyjaśnię Wam co to jest patrytura. Jest to taka książka, w krórej znajduje się zapis nutowy utworu dla wszystkich instrumentów grających w orkiestrze, potrzebny dyrygentowi ( osobie, która kieruje orkiestrą).

Przygrywka- gra pierwsza grupa instrumentów, czyli worki foliowe

-pocieramy w rytm piosenki workami, jeden o drugi wymawiając rytmicznie szeptem: szuru buru, szuru- plum! (na plum- klaszczemy w dłonie przez worki). Powtarzamy ten schemat cztery razy.

Zwrotka

1. Kolorowa rybka pływa w oceanie, (gra druga grupa instrumentów, czyli marakasy, grzechotki- rytmicznie potrząsając nimi)
Plum, plum, plum, plum, plum! (gra trzecia grupa instrumentów, czyli łyżki, butelki i inne w/w- stukają rytmicznie)
A ogromny rekin chciałby zjeść śniadanie, (gra druga grupa instrumentów, czyli marakasy, grzechotki rytmicznie potrząsając nimi)
Plum, plum, plum, plum, plum!(gra trzecia grupa instrumentów, czyli łyżki, butelki i inne w/w, stukając rytmicznie)
Rybka pomyślała, że rekin ją zje, (gra druga grupa instrumentów, czyli marakasy, grzechotki rytmicznie potrząsając nimi)
Plum, plum, plum, plum, plum!(gra trzecia grupa instrumentów, czyli łyżki, butelki i inne w/w, stukając rytmicznie)
Na dnie oceanu, gdzieś schowała się! (gra druga grupa instrumentów, czyli marakasy, grzechotki rytmicznie potrząsając nimi)
Plum, plum, plum, plum, plum! (gra trzecia grupa instrumentów, czyli łyżki, butelki i inne w/w, stukając rytmicznie)

Ref. Plum, plum, plum, plum,
Plum, plum, plum, REFREN (grają wszystkie trzy grupy instrumentów jednocześnie)
Plum, plum, plum, plum
Plum, plum, plum! (2x)

Przygrywka (tak jak na początku – grają woreczki foliowe)

2. Ogromniasty rekin pływa w oceanie, (gra druga grupa instrumentów, czyli marakasy, grzechotki rytmicznie potrząsając nimi)
Plum, plum, plum, plum, plum!(gra trzecia grupa instrumentów, czyli łyżki, butelki i inne w/w, stukając rytmicznie)
Kolorowej rybki szuka na śniadanie, (gra druga grupa instrumentów, czyli marakasy, grzechotki rytmicznie potrząsając nimi)
Plum, plum, plum, plum, plum! (gra trzecia grupa instrumentów, czyli łyżki, butelki i inne w/w, stukając rytmicznie)
A, że nie mógł znaleźć nigdzie rybki tej, (gra druga grupa instrumentów, czyli marakasy, grzechotki rytmicznie potrząsając nimi)
Plum, plum, plum, plum, plum!(gra trzecia grupa instrumentów, czyli łyżki, butelki i inne w/w, stukając rytmicznie)
Na dnie oceanu zapadł w długi sen! (gra druga grupa instrumentów, czyli marakasy, grzechotki rytmicznie potrząsając nimi)
Plum, plum, plum, plum, plum! (gra trzecia grupa instrumentów, czyli łyżki, butelki i inne w/w, stukając rytmicznie)

Ref. Plum, plum, plum, plum,
Plum, plum, plum, REFREN (grają wszystkie trzy grupy instrumentów jednocześnie)
Plum, plum, plum, plum
Plum, plum, plum! (2x)

Piosenkę możemy powtarzać zamieniając się instrumentami.

 

Zdjęcia z wykonanego zadania przesyłajcie na maila: biedronki1wegrow@wp.pl

 

Życzę miłego muzykowania! Bawcie się dobrze!

 

(Opracowała: Małgorzata Trojanowska)

 

 

 

Data dodania: 2020-05-07 08:53:56
Data edycji: 2020-05-07 08:58:08
Ilość wyświetleń: 1232
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej