Witajcie Biedroneczki!
Dziś potrzebne Wam będą emotki wykonane w poniedziałek po wysłuchaniu piosenki „Nasze emocje” ora klamerki do bielizny. Ułóż przed sobą cztery emocje i je nazwij , tak dla przypomnienia: radość, smutek, złość, strach. A teraz ułóż je w dowolnej kolejności. Ułóż z emocji swój własny rytm i odczytaj go.
Zapraszam wszystkie dzieci do wysłuchania wiersza lub piosenki pt.: „Psie smutki” J. Brzechwy
wiersz: https://www.youtube.com/watch?v=D0X_gamg08A
piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=PiWly7xSwYM
- Powiedz mamie lub tacie o jakiej emocji była mowa w wysłuchanym wierszu lub piosence lub popatrz na misia na obrazku.
- Wybierz ją spośród innych, tych wykonanych przez Ciebie.
SMUTEK - to kolejna emocja, którą dziś poznasz. Każdy z nas raz się smuci, raz się cieszy. Wszyscy ludzie tak już mają, że emocje się zmieniają.
- Co trzeba zrobić, aby wyzbyć się smutku? - Pomyśl i przedstaw swoje propozycje: - Co możesz zrobić, aby nie być smutnym/smutną?
Zapamiętaj! Niekiedy wystarczy rozmowa, przytulenie, obejrzenie lub wysłuchanie czegoś wesołego, przeprosiny kolegi lub koleżanki, gdy powiedzieli coś przykrego.
Nie trzeba się zamartwiać tylko coś ze smutkiem, który w nas jest zrobić.
Proponuję Wam zabawę. Nikt nie lubi być smutny to nieprzyjemna emocja, ale potrzebna dzięki niej bardziej dostrzegamy radość.
Masz emocję smutek oraz klamerki. Do emocji przedstawiającej smutek przypnij wszystkie klamerki. To super ćwiczenie dla Twoich paluszków. Powstało takie słoneczko. Ale nadal jest smutne.- Co trzeba zrobić, aby słoneczko było radosne, może go rozbawię? - Powiem coś śmiesznego, np.: Na wierzbie rosną gruszki .- Nic to nie dało. - Może Ty masz pomysł? - Co trzeba zrobić, aby nasze klamerkowe słoneczko było już radosne?
Powiem Ci w sekrecie...Przekręcamy na drugą stronę i rysujemy oczka, nosek i uśmiech. Powodzenia.
Zdjęcia wykokonanych prac zamieszczę na stronie grupy.
Opracowanie: Dorota Bałdyga
biedronki.klonowa@gmail.com
07-100 Węgrów
Klonowa 4