Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

GIMNASTYKA DLA SMYKA

GIMNASTYKA DLA SMYKA

Witajcie BIEDRONECZKI!!!

Wyjrzyjcie przez okno,

świeci dziś słoneczko?

Jeśli nawet nie, to się nie przejmujcie,

tylko jak najszybciej w strój wygodny wskakujcie!

Przyszedł czas na gimnastykę i fajną zabawę,

będziemy ćwiczyć nasze ciałka- raz w lewo, raz w prawo!

 

 

Drogie dzieci dzisiaj proponuję Wam zestaw ćwiczeń gimnastycznych. Może będę się powtarzać, ale jeszcze raz Wam przypomnę powiedzenie, że "sport to zdrowie". Nie możemy zapominać o tej ważnej aktywności. Więc myślę, że zamiast marudzić czas działać.

 

Oto zestaw ćwiczeń na dziś: (Plac zabaw cz. IV Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 37). Zaproście do współpracy rodziców i rodzeństwo. Ich pomoc będzie nam niezbędna.

Do wykonania ćwiczeń potrzebna będzie: piłka, skakanka.

 

  1. Razem” – podawanie piłki górą, dołem i bokiem.

    Dziecko stoi w rozkroku, a za nim inni domownicy. Dziecko podaje górą piłkę następnej osobie, a ta przekazuje ją kolejnej, aż do samego końca i z powrotem.

    Następnie zabawę powtarzamy tylko piłkę podajemy dołem- między nogami

    Na koniec tej zabawy dziecko podaje piłkę bokiem w prawo, druga oboba – bokiem w lewo itd. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

     

  2. Celowanie” – ćwiczenie celności.

    Rodzic ustawia na środku pokoju kosz lub jakiś pojemnik. Po dwóch stronach dywanu (w takiej samej odległości) stoją uczestnicy zabawy. Każdy z nich ma pięć rzutów. Pierwszy zawodnik otrzymuje małą piłeczkę (np. tenisową) i ma za zadanie trafić nią kosz. Po nim trafia kolejny zawodnik itd. Wygrywa ta osoba, która więcej razy trafi piłeczką w kosz.

     

  3. Złap mnie, jeśli potrafisz” – ćwiczenie precyzji ruchów i refleksu.

    Dzieci stają przy ścianie z piłką, dziecko ma ją odbić od ściany i złapać. Następnie musi wykonać dodatkowe zadanie przed złapaniem piłki, np. klasnąć, złapać się za włosy, dotknąć kolan, skrzyżować dłonie na piersiach.

     

  4. Wzajemne wsparcie” – ćwiczenie współpracy.

    Dziecko leży na plecach. Rodzic turla piłkę, dziecko podpiera się rączkami z tyłu i podnosi nogi, by piłka swobodnie się przeturlała. W kolejnej rundzie rodzic turla piłkę szybciej. Jeśli dziecko przeszkodzi turlającej się piłce, zastępuje rodzica.

     

  5. Szczur” – ćwiczenie zwinności.

    Dziecko i inni uczestnicy zabawy stoją na brzegu dywanu, a rodzic za skakanką na środku. Gdy rodzic kręci nią dookoła własnej osi nisko nad ziemią, uczestnicy stojący na brzegu dywanu przeskakują na zmianę na prawej i lewej nodze nad kręcącą się skakanką. Ta osoba, której skakanka dotknie, wchodzi do środka koła i kręci nią w następnej rundzie.

 

Na zakończenie, kiedy już się zmęczycie proszę abyście posłuchali krótkiego wierszyka i narysowali kolegę lub koleżankę, który jest inny / która jest inna od Was. Podczas rysowania możecie (kto chce) uczyć się na pamięć wierszyka.

 

Polubić różnice (aut. Dominika Niemiec)

Choć ktoś jest inny, inne ma zdanie,

inny ma wygląd albo ubranie,

mieszka w innym miejscu, je co innego,

bawi się inaczej – może być twym kolegą.

Wystarczy tylko, że go zaakceptujesz,

a te różnice polubić spróbujesz.

 

Gdy wykonacie portret kolegi/ koleżanki. Porozmawiajcie z rodzicami co znaczy słowo akceptacja. Żeby Wam pomóc podaję definicję ze słownika języka polskiego.

 

Akceptacja-uznanie czegoś lub kogoś, aprobata, potwierdzenie czegoś, pogodzenie się z czymś, czego nie można zmienić, uznanie czyichś cech postępowania za zgodne z oczekiwaniami, a także formalna zgoda na jakieś działania.

 

 

Zdjęcia z wykonanych zadań przesyłajcie na maila: biedronki1wegrow@wp.pl

 

Życzę wszystkim miłej zabawy!!!

 

(Opracowała: Małgorzata Trojanowska)

 

Data dodania: 2020-06-05 07:00:30
Data edycji: 2020-06-04 19:08:21
Ilość wyświetleń: 738
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej