Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Edukacja domowa - zadania

Edukacja domowa - zadania

Witam Misie. Dziś proponuję wam wysłuchanie piosenki, która powie wam, o czym dziś będziemy rozmawiać https://www.youtube.com/watch?v=b3PnRDP3TWM . Następnie przeczytajcie wiersz pt. „Burza” Jana Paciorka. Po przeczytaniu porozmawiajcie na temat treści utworu pomogą wam w tym poniższe pytania:         

  •  O jakim zjawisku atmosferycznym była mowa w wierszu?
  • Co zrobiła Pani Burza?
  • Jakie inne zjawiska jej towarzyszyły?
  • Co się stało, gdy się zmęczyła?
  • Kto przepędził burzę?
  • Czy wiecie, jak powstaje burza? 

    https://www.youtube.com/watch?v=eyLKBakvNW4 

 

 

 

 

"Burza" 

Szła przez pola Pani Burza,

- Co tak panią dzisiaj wkurza?

- Skąd u Pani tyle złości?

- Musi Pani  mieć przykrości?

Burza błyska, grzmi i wieje,

Straszy wszystkich:- Świat zaleję,

Powywracam wszystkie drzewa,

Kto się boi- niechaj zwiewa,

Niebo całe pociemniało,

Z wichrem wszystko oszalało,

Drzewa nisko się kłaniają,

Panią Burzę przepraszają,

- Niechże Pani już przestanie,

Robić wszystkim wielkie lanie!

Burza mruczy, marszczy czoło,

Oj, nie będzie dziś wesoło,

Niech się kryje, kto gdzie może,

Bo tu będzie zaraz morze,

Leje, wieje, gromy ciska,

Siódme poty z chmur wyciska.

Aż się wreszcie tak zmęczyła,

Że się stała całkiem miła.

Cicho mruczy zawstydzona,

To jest burza?- to nie ona

Cicho wiszą chmury z nieba,

Będzie słońce- nam zaśpiewa,

Rozweseli Panią Burzę,

Burza ze słońcem w jednym chórze?

Z tego Śpiewu Tęcza wisi,

Ależ Pani nam kaprysi!

Ale koniec- szkoda czasu,

Słońce świeci- chodź do lasu

 

Wędrująca woda to niezwykle widowiskowy eksperyment dla dzieci. Wymaga również cierpliwości a więc na efekt końcowy trzeba trochę poczekać. Eksperyment obrazuje wędrówkę wody, jaka ma miejsce w roślinach. Oprócz tego to świetne doświadczenie dla dzieci z uzyskaniem nowych kolorów z barw podstawowych.

Materiały i przybory:

  1. Aby uzyskać kolorową wodę można zwyczajnie dodać do wody barwnik spożywczy lub tak jak my wykorzystać stare, zaschnięte flamastry. Wystarczy włożyć mazak [lub kilka] do słoiczka wypełnionego wodą i po chwili mamy piękną wodną farbkę. O uzyskaniu takich farb można przeczytać w artykule pod tytułemDrugie życie materiałów plastycznych.
  2. Przystępując do eksperymentu należy przygotować dwa słoiczki wypełnione wodną farbą: my mamy żółtą i niebieską oraz trzeci, pusty słoiczek.
  3. Ręcznik papierowy przedzieramy na pół a następnie składamy by uzyskać pasek. Oba powstałe paski papieru zanurzamy jedną stroną w barwnikach a drugą w pustym słoiczku.
  4. Już po chwili możemy zaobserwować pojawiającą się na paskach papieru kolorową wilgoć. Po kilku minutach papier jest cały mokry.
  5. Po około godzinie pojawia się kolorowa woda w pustym dotychczas słoiku.

Po kilku godzinach poziom wody w naczyniach jest wyrównany a środkowy słoiczek wypełniony kolorem powstałym z połączenia obu użytych oddzielnie barw.

 https://www.youtube.com/watch?v=CjqoJpTWK44

 

Źródło: Internet

Przygotowała Dorota Oborska 

  

 

Data dodania: 2020-06-16 10:09:19
Data edycji: 2020-06-16 10:13:48
Ilość wyświetleń: 659
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej