Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Edukacja domowa - zadania

Edukacja domowa - zadania

Witam Misie i Rodziców. Dziś proponuję wam przeczytanie wiersza Doroty Gellner pt. „Zły humorek”. Po przeczytaniu wiersza dziecko odpowiada na pytania:  Co czuła dziewczynka? Z jakiego powodu czuła gniew? Jak się zachowywała? Co znaczy być złym, a co złościć się/ być zezłoszczonym? Czy oznacza to to samo?

„Zły  humorek”

Jestem dzisiaj zła jak osa!
Złość mam w oczach i we włosach!
Złość  wyłazi  mi  uszami
I rozmawiać nie chcę z wami!

A dlaczego?
Nie wiem sama
Nie wie tata, nie wie mama…

Tupię nogą, drzwiami trzaskam
I pod włos kocura głaskam.

Jak tupnęłam lewą nogą,
Nadepnęłam psu na ogon.
Nawet go nie przeprosiłam
Taka zła okropnie byłam.

Mysz wyjrzała z mysiej nory:
Co to znowu za humory?
Zawołałam: - Moja sprawa!
Jesteś chyba zbyt ciekawa.
Potrąciłam stół i krzesło,
co mam zrobić, by mi przeszło?!

Wyszłam z domu na podwórze,
Wpakowałam się w kałużę.
Widać, że mi złość nie służy,
Skoro wpadłam do kałuży.
Siedzę w błocie, patrzę wkoło,
Wcale nie jest mi wesoło…

Nagle co to?
Ktoś przystaje
Patrzcie! Rękę mi podaje!
To ktoś mały, tam ktoś duży -
Wyciągają mnie z kałuży.
Przyszedł pies i siadł koło mnie
Kocur się przytulił do mnie,
Mysz podała mi chusteczkę:
Pobrudziłaś się troszeczkę!


Widzę, że się pobrudziłam,
Ale za to złość zgubiłam
Pewnie w błocie gdzieś została.
Nie będę jej szukała!

 

Po przeczytaniu wiersz proponuję również ćwiczenie „Moje emocje” polegające na rozpoznawaniu własnych emocji i podawanie ich nazw. Dzieci mówią, jakie emocje poczułyby w takiej sytuacji ( podkreślamy, że chodzi o emocje dzieci i każdy ma prawo czuć coś innego i nie ma dobrej odpowiedzi). Dziecko wybiera emocje, ustawiając się w danym miejscu pokoju. Wcześniej rozkładamy w różnych miejscach emotikony pokazujące emocje(radość, strach, gniew, smutek, zdziwienie, wstyd) [do pobrania poniżej].

Przykładowe zadania:

  • Ktoś zepsuł moją zabawkę.
  • Mama mnie pochwaliła.
  • Idę do dentysty.
  • Biegnie do mnie duży pies.
  • Mam dziś urodziny.
  • Przyjechała ciocia, której dawno nie widziałam/widziałem.
  • Pierwszy raz jadę na wycieczkę bez rodziców.
  • Wylał mi się sok.
  • Dostałam/dostałem prezent od kolegi bez okazji.
  • Występuję w przedstawieniu na Dzień Matki.
  • Jestem na placu zabaw gdzie jest mnóstwo dzieci, których nie znam. 

Przygotowała Dorota Oborska

 

 

Data dodania: 2020-05-19 08:00:00
Data edycji: 2020-05-19 08:10:46
Ilość wyświetleń: 598
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej