Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Edukacja domowa - zadania

Edukacja domowa - zadania

Witam Misie i Rodziców. Dziś proponuję wam przeczytanie wiersza Doroty Gellner pt. „Zły humorek”. Po przeczytaniu wiersza dziecko odpowiada na pytania:  Co czuła dziewczynka? Z jakiego powodu czuła gniew? Jak się zachowywała? Co znaczy być złym, a co złościć się/ być zezłoszczonym? Czy oznacza to to samo?

„Zły  humorek”

Jestem dzisiaj zła jak osa!
Złość mam w oczach i we włosach!
Złość  wyłazi  mi  uszami
I rozmawiać nie chcę z wami!

A dlaczego?
Nie wiem sama
Nie wie tata, nie wie mama…

Tupię nogą, drzwiami trzaskam
I pod włos kocura głaskam.

Jak tupnęłam lewą nogą,
Nadepnęłam psu na ogon.
Nawet go nie przeprosiłam
Taka zła okropnie byłam.

Mysz wyjrzała z mysiej nory:
Co to znowu za humory?
Zawołałam: - Moja sprawa!
Jesteś chyba zbyt ciekawa.
Potrąciłam stół i krzesło,
co mam zrobić, by mi przeszło?!

Wyszłam z domu na podwórze,
Wpakowałam się w kałużę.
Widać, że mi złość nie służy,
Skoro wpadłam do kałuży.
Siedzę w błocie, patrzę wkoło,
Wcale nie jest mi wesoło…

Nagle co to?
Ktoś przystaje
Patrzcie! Rękę mi podaje!
To ktoś mały, tam ktoś duży -
Wyciągają mnie z kałuży.
Przyszedł pies i siadł koło mnie
Kocur się przytulił do mnie,
Mysz podała mi chusteczkę:
Pobrudziłaś się troszeczkę!


Widzę, że się pobrudziłam,
Ale za to złość zgubiłam
Pewnie w błocie gdzieś została.
Nie będę jej szukała!

 

Po przeczytaniu wiersz proponuję również ćwiczenie „Moje emocje” polegające na rozpoznawaniu własnych emocji i podawanie ich nazw. Dzieci mówią, jakie emocje poczułyby w takiej sytuacji ( podkreślamy, że chodzi o emocje dzieci i każdy ma prawo czuć coś innego i nie ma dobrej odpowiedzi). Dziecko wybiera emocje, ustawiając się w danym miejscu pokoju. Wcześniej rozkładamy w różnych miejscach emotikony pokazujące emocje(radość, strach, gniew, smutek, zdziwienie, wstyd) [do pobrania poniżej].

Przykładowe zadania:

  • Ktoś zepsuł moją zabawkę.
  • Mama mnie pochwaliła.
  • Idę do dentysty.
  • Biegnie do mnie duży pies.
  • Mam dziś urodziny.
  • Przyjechała ciocia, której dawno nie widziałam/widziałem.
  • Pierwszy raz jadę na wycieczkę bez rodziców.
  • Wylał mi się sok.
  • Dostałam/dostałem prezent od kolegi bez okazji.
  • Występuję w przedstawieniu na Dzień Matki.
  • Jestem na placu zabaw gdzie jest mnóstwo dzieci, których nie znam. 

Przygotowała Dorota Oborska

 

 

Data dodania: 2020-05-19 08:00:00
Data edycji: 2020-05-19 08:10:46
Ilość wyświetleń: 653
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej