Porządki w ogrodzie
Drodzy Rodzice!
W minionym tygodniu rozmawialiśmy w przedszkolu o zmianach zachodzących wiosną w ogrodzie i w naszym najbliższym otoczeniu. Dzieci na podstawie własnej wiedzy i doświadczeń opowiadały o zwiastunach wiosny. Wysłuchały opowiadania O żółtym tulipanie, dzięki któremu dowiedziały się, jak przebiega proces rozwoju i wzrostu rośliny. Zasadziły pietruszkę i cebulę, założyły małą grupową uprawę. Zapoznały się z pracą i narzędziami ogrodnika. Wykonywały zadania matematyczne. Poznały literę c na podstawie wyrazu cebulka i uczestniczyły w wielu zabawach językowych, utrwalających jej zapis i miejsce w słowach. Dowiedziały się jak wyglądają gniazda ptaków takich jak: dzięcioł, remiz, jaskółka, skowronek szpak i wróbel. Podczas przebywania w ogrodzie przedszkolnym poszukiwały oznak wiosny, obserwowały zmiany zachodzące w przyrodzie, przyglądały się drzewom, krzewom, pierwszym kwiatom, słuchały śpiewu ptaków. Uczestniczyły w zabawach ruchowych do piosenek, tworzyły do nich akompaniamenty i ilustrowały je ruchem.
Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko?
Aby utrwalić informacje o wiosennych zmianach w przyrodzie, warto udać się z dzieckiem na spacer do parku lub lasu, odwiedzić ogródki działkowe lub wybrać się na wycieczkę na wieś. Możecie Państwo podobnie jak w zeszłym tygodniu obejrzeć z dzieckiem albumy o ptakach powracających na wiosnę, aby utrwalić ich nazwy, obejrzeć film o budzącej się przyrodzie. Dziecko 6-letnie powinno próbować odczytywać samodzielnie nazwy ptaków, drzew i kwiatów. Podczas spaceru możecie utrwalać przeliczanie i dodawanie różnych obiektów.
07-100 Węgrów
Klonowa 4