Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

CZŁOWIEK I NATURA- ZABAWA MATEMATYCZNA

CZŁOWIEK I NATURA- ZABAWA MATEMATYCZNA

Halo! Halo! BIEDRONECZKI!

Rozejrzyjcie się dokoła,

jaki piękny mamy świat.

Kolorowe kwitną kwiaty

i przepięknie śpiewa ptak.

Tu króluje pani WIOSNA,

pora roku zielona, radosna!

 

    Drogie dzieci mam nadzięję, że ta krótka rymowanka wprawi Was w dobry, radosny nastrój.

Zaczynamy zabawę!!!

     Dzisiaj przygotowałam dla Was dwie zabawy. Najpierw pobawimy się "w zielone", a przy okazji przypomnimy sobie piosenkę pt. "Powitanie wiosny". 

Kolor zielony kojarzy nam się z wiosną, z przyrodą albo z ekologią. Czyż nie prawda? Dlatego proponuję mały sprawdzian znajomości koloru zielonego i spostrzegawczości.

Teraz prośba do rodziców (na ucho, żeby dzieci nie słyszały).

      Szanowni Państwo! Poszukajcie w domu  przedmiotów w kolorze zielonym. Rozłóżcie w różnych miejscach w pokoju, w którym będą bawiły się dzieci (tak, żeby nie widziały). Potrzebna nam będzie jeszcze piosenka, która będzie towarzyszyła zabawie,

oto link: https://www.youtube.com/watch?v=qoAwQ9WCWSM 

Opis zabawy (dla wszystkich dzieci w domu)

 Gdy  dzieci słyszą piosenkę, biegają swobodnie po pokoju (przestrzegają zasad bezpieczeństwa, czyli ostrożnie). Rodzic przerywa w dowolnym miejscu utwór, a dziecko na pauzę w muzyce jak najszybciej odszukuje i dotyka przedmiotu w kolorze zielonym- za każdym razem coś innego. Zabawę powtarzamy kilka razy. 

Kiedy już się zmęczycie proponuję tzw. aktywny odpoczynek w formie zabawy dydaktycznej pt. "Człowiek i natura". 

Tu znów prośba do rodziców.

Drodzy Państwo! Rozłóżcie dziecku na dywanie różne przedmioty pochodzenie naturalnego i będące wytworem człowieka. Przed rozpoczęciem zabawy warto z dzieckiem porozmawiać i wspólnie zastanowić się, co to jest przedmiot naturalny, a co to jest wytwór człowieka.

Oto przykładowe przedmioty: 

Wytwory człowieka: reklamówka, piłka, książka, kredka, długopis, kartka, papierek po cukierku, łyżka, ścierka, gąbka, skarpetka, śruba, samochód zabawka, lalka, miś, puszka, butelka itp.

Przedmioty naturalne: liście, gałązki, źdźbło trawy, cebulka, jabłko, kwiat, kora, słoma, siano, burak, ziemniak, kamień, orzech, bursztyn, muszelka, pióro itp. 

Zadaniem dzieci jest posegregowanie przedmiotów (rodzice mogą pomóc dzieciom)  i ułożenie w dwa zbiory: przedmioty naturalne- wytwory człowieka.

Gdy to zadanie uda się wykonać proponuję, aby dzieci policzyły ile przedmiotów jest w każdym zbiorze i określiły, gdzie jest więcej, a gdzie mniej. Starsze BIEDRONECZKI już znają cyfry i znaki "<, >, =", dlatego niech podpiszą cyfrą liczbę przedmiotów w każdym ze zbiorów i umieszczą ją pod zbiorem, a  między zbiorami umieszczą odpowiedni znak: "<, >, =".

Kto chce się pochwalić super wykonanymi zadaniami zapraszam na stronę:

 biedronki1wegrow@wp.pl

ŻYCZĘ MIŁEJ ZABAWY!!!

 (opracaowała: Małgorzata Trojanowska)

 

 

Data dodania: 2020-04-21 07:53:49
Data edycji: 2020-04-30 18:32:48
Ilość wyświetleń: 541
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej