Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

CZŁOWIEK I NATURA- ZABAWA MATEMATYCZNA

CZŁOWIEK I NATURA- ZABAWA MATEMATYCZNA

Halo! Halo! BIEDRONECZKI!

Rozejrzyjcie się dokoła,

jaki piękny mamy świat.

Kolorowe kwitną kwiaty

i przepięknie śpiewa ptak.

Tu króluje pani WIOSNA,

pora roku zielona, radosna!

 

    Drogie dzieci mam nadzięję, że ta krótka rymowanka wprawi Was w dobry, radosny nastrój.

Zaczynamy zabawę!!!

     Dzisiaj przygotowałam dla Was dwie zabawy. Najpierw pobawimy się "w zielone", a przy okazji przypomnimy sobie piosenkę pt. "Powitanie wiosny". 

Kolor zielony kojarzy nam się z wiosną, z przyrodą albo z ekologią. Czyż nie prawda? Dlatego proponuję mały sprawdzian znajomości koloru zielonego i spostrzegawczości.

Teraz prośba do rodziców (na ucho, żeby dzieci nie słyszały).

      Szanowni Państwo! Poszukajcie w domu  przedmiotów w kolorze zielonym. Rozłóżcie w różnych miejscach w pokoju, w którym będą bawiły się dzieci (tak, żeby nie widziały). Potrzebna nam będzie jeszcze piosenka, która będzie towarzyszyła zabawie,

oto link: https://www.youtube.com/watch?v=qoAwQ9WCWSM 

Opis zabawy (dla wszystkich dzieci w domu)

 Gdy  dzieci słyszą piosenkę, biegają swobodnie po pokoju (przestrzegają zasad bezpieczeństwa, czyli ostrożnie). Rodzic przerywa w dowolnym miejscu utwór, a dziecko na pauzę w muzyce jak najszybciej odszukuje i dotyka przedmiotu w kolorze zielonym- za każdym razem coś innego. Zabawę powtarzamy kilka razy. 

Kiedy już się zmęczycie proponuję tzw. aktywny odpoczynek w formie zabawy dydaktycznej pt. "Człowiek i natura". 

Tu znów prośba do rodziców.

Drodzy Państwo! Rozłóżcie dziecku na dywanie różne przedmioty pochodzenie naturalnego i będące wytworem człowieka. Przed rozpoczęciem zabawy warto z dzieckiem porozmawiać i wspólnie zastanowić się, co to jest przedmiot naturalny, a co to jest wytwór człowieka.

Oto przykładowe przedmioty: 

Wytwory człowieka: reklamówka, piłka, książka, kredka, długopis, kartka, papierek po cukierku, łyżka, ścierka, gąbka, skarpetka, śruba, samochód zabawka, lalka, miś, puszka, butelka itp.

Przedmioty naturalne: liście, gałązki, źdźbło trawy, cebulka, jabłko, kwiat, kora, słoma, siano, burak, ziemniak, kamień, orzech, bursztyn, muszelka, pióro itp. 

Zadaniem dzieci jest posegregowanie przedmiotów (rodzice mogą pomóc dzieciom)  i ułożenie w dwa zbiory: przedmioty naturalne- wytwory człowieka.

Gdy to zadanie uda się wykonać proponuję, aby dzieci policzyły ile przedmiotów jest w każdym zbiorze i określiły, gdzie jest więcej, a gdzie mniej. Starsze BIEDRONECZKI już znają cyfry i znaki "<, >, =", dlatego niech podpiszą cyfrą liczbę przedmiotów w każdym ze zbiorów i umieszczą ją pod zbiorem, a  między zbiorami umieszczą odpowiedni znak: "<, >, =".

Kto chce się pochwalić super wykonanymi zadaniami zapraszam na stronę:

 biedronki1wegrow@wp.pl

ŻYCZĘ MIŁEJ ZABAWY!!!

 (opracaowała: Małgorzata Trojanowska)

 

 

Data dodania: 2020-04-21 07:53:49
Data edycji: 2020-04-30 18:32:48
Ilość wyświetleń: 598
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej