Halo! Halo! BIEDRONECZKI!
Rozejrzyjcie się dokoła,
jaki piękny mamy świat.
Kolorowe kwitną kwiaty
i przepięknie śpiewa ptak.
Tu króluje pani WIOSNA,
pora roku zielona, radosna!
Drogie dzieci mam nadzięję, że ta krótka rymowanka wprawi Was w dobry, radosny nastrój.
Zaczynamy zabawę!!!
Dzisiaj przygotowałam dla Was dwie zabawy. Najpierw pobawimy się "w zielone", a przy okazji przypomnimy sobie piosenkę pt. "Powitanie wiosny".
Kolor zielony kojarzy nam się z wiosną, z przyrodą albo z ekologią. Czyż nie prawda? Dlatego proponuję mały sprawdzian znajomości koloru zielonego i spostrzegawczości.
Teraz prośba do rodziców (na ucho, żeby dzieci nie słyszały).
Szanowni Państwo! Poszukajcie w domu przedmiotów w kolorze zielonym. Rozłóżcie w różnych miejscach w pokoju, w którym będą bawiły się dzieci (tak, żeby nie widziały). Potrzebna nam będzie jeszcze piosenka, która będzie towarzyszyła zabawie,
oto link: https://www.youtube.com/watch?v=qoAwQ9WCWSM
Opis zabawy (dla wszystkich dzieci w domu)
Gdy dzieci słyszą piosenkę, biegają swobodnie po pokoju (przestrzegają zasad bezpieczeństwa, czyli ostrożnie). Rodzic przerywa w dowolnym miejscu utwór, a dziecko na pauzę w muzyce jak najszybciej odszukuje i dotyka przedmiotu w kolorze zielonym- za każdym razem coś innego. Zabawę powtarzamy kilka razy.
Kiedy już się zmęczycie proponuję tzw. aktywny odpoczynek w formie zabawy dydaktycznej pt. "Człowiek i natura".
Tu znów prośba do rodziców.
Drodzy Państwo! Rozłóżcie dziecku na dywanie różne przedmioty pochodzenie naturalnego i będące wytworem człowieka. Przed rozpoczęciem zabawy warto z dzieckiem porozmawiać i wspólnie zastanowić się, co to jest przedmiot naturalny, a co to jest wytwór człowieka.
Oto przykładowe przedmioty:
Wytwory człowieka: reklamówka, piłka, książka, kredka, długopis, kartka, papierek po cukierku, łyżka, ścierka, gąbka, skarpetka, śruba, samochód zabawka, lalka, miś, puszka, butelka itp.
Przedmioty naturalne: liście, gałązki, źdźbło trawy, cebulka, jabłko, kwiat, kora, słoma, siano, burak, ziemniak, kamień, orzech, bursztyn, muszelka, pióro itp.
Zadaniem dzieci jest posegregowanie przedmiotów (rodzice mogą pomóc dzieciom) i ułożenie w dwa zbiory: przedmioty naturalne- wytwory człowieka.
Gdy to zadanie uda się wykonać proponuję, aby dzieci policzyły ile przedmiotów jest w każdym zbiorze i określiły, gdzie jest więcej, a gdzie mniej. Starsze BIEDRONECZKI już znają cyfry i znaki "<, >, =", dlatego niech podpiszą cyfrą liczbę przedmiotów w każdym ze zbiorów i umieszczą ją pod zbiorem, a między zbiorami umieszczą odpowiedni znak: "<, >, =".
Kto chce się pochwalić super wykonanymi zadaniami zapraszam na stronę:
ŻYCZĘ MIŁEJ ZABAWY!!!
(opracaowała: Małgorzata Trojanowska)
07-100 Węgrów
Klonowa 4