Witam Misie i Rodziców. Dziś proponuję wam ćwiczenia gimnastyczne. Ruch to zdrowie, więc do dzieła i miłej zabawy! Po skończonych ćwiczeniach proponuję również zabawę „Matematyczne dylematy”- dzielenie się po ileś, dzielenie po równo. Rozkładamy przed sobą stos kół wyciętych z papieru- ciasteczek. Prosimy dziecko, aby rozdało sprawiedliwie ciasteczka. Okazuję się, że jest nieparzysta liczba ciasteczek. Dziecko próbuje rozwiązać sytuację problemową. (jest kilka rozwiązań). Następnie układamy parzystą liczbę ciasteczek i powtarzamy zadanie.
„Moje odczucia”- dziecko dostaje szarfy lub inne przedmioty w 3 kolorach (czerwony- złość, niebieski- smutek, żółty- radość). Gdy słychać muzykę(dowolny utwór), dziecko porusza się na czworakach po pokoju. Gdy muzyka milknie, zadaniem dziecka jest do odpowiedniego koloru szarfy, przedmiotu i gestem i ruchem pokazać uczucie, które symbolizuje kolor przedmiotu. Gdy znów zabrzmi muzyka dziecko dalej porusza się na czworaka.
„Figurki”- dziecko porusza się po dywanie w rytm dowolnej muzyki. Gdy muzyka zostanie zatrzymana, rodzic mówi: figurki, figurki zamieńcie się w….- tutaj pada nazwa przedmiotu, zwierzęcia lub rośliny. Rodzic głośno liczy do 3 i dziecko musi zastygnąć w bezruchu w pozie wymienionej postaci.
„Woreczki uczuć”- przygotowujemy tor z dwóch skakanek. Dziecko otrzymuje niewielką, płaską, miękką zabawkę, którą układa w różnych pozycjach, i próbuje przejść cały tor tak, by woreczek nie upadł. Najpierw wyobraża sobie coś smutnego i powoli idzie z zabawką na głowie. Następnie wkłada zabawkę między kolana, wyobrażając sobie coś przyjemnego, radosnego i skacze w taki sposób, by woreczek nie wypadł. Na koniec wyobraża sobie coś strasznego i idą w podporze tyłem z zabawką na brzuchu.
„Kraina radości”- dziecko słucha muzyki i wykonuje masaż na plecach rodzica/rodzeństwa rysując spirale, figury geometryczne i inne kształty jednym palcem, kilkoma palcami albo całą dłonią. Następnie siada po turecku naprzeciw siebie i wspólnie wymyślają wspólny taniec dłoni do utworu, porozumiewając się bez słów.
„Ćwiczenie oddechowe”- Leżymy na plecach. Kładziemy na klatce piersiowej np. woreczek (lub dowolny inny przedmiot). Robimy wdech nosem, wydech ustami (woreczek podnosi się i opada – obserwujemy przedmiot). W zależności od emocji np., smutek, strach, radość dostosowujemy tempo oddechu.
(Ćwiczenia w oparciu o "Plac zabaw - przewodnik metodyczny cz.4 wyd. WSIP)
Podjęte działania przesyłamy na adres:
Przygotowała Dorota Oborska
07-100 Węgrów
Klonowa 4