Witam Pszczółki i Rodziców. Dziś proponuję dzieciom przeczytanie uważnie tekstu i narysowanie swojego obrazka do tego tekstu umieszczając na nim wszystkie rośliny i zwierzęta, które występują w tekście „Za domem” (plik poniżej do pobrania).
Rodzicom zaś proponuję zapoznanie się z artykułem mgr Ewy Marii Gacek.
Dysleksja rozwojowa są to specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci o prawidłowym rozwoju umysłowym. Spowodowane są zaburzeniami niektórych funkcji poznawczych, motorycznych i ich integracji, uwarunkowanymi nieprawidłowym funkcjonowaniem układu nerwowego.
Terminologia
Najczęściej stosuje się termin „dysleksja rozwojowa” dla syndromu specyficznych trudności w uczeniu się czytania i pisania.
Przyczyny
Zaburzenia funkcji percepcyjno – motorycznych (spostrzegania wzrokowego, słuchowego,
motoryki) i ich współdziałania (integracji percepcyjno – motorycznej), funkcji językowych, pamięci
(wzrokowej, słuchowej, ruchowej), lateralizacji orientacji w schemacie ciała i przestrzeni.
Objawy dysleksji rozwojowej
Specyficzne trudności w czytaniu ujawniają się dopiero w szkole, podczas gdy już w okresie przedszkolnym można zauważyć objawy, które cechują dzieci tzw. „ryzyka dysleksji”
Objawy zaburzeń funkcjonowania analizatora kinestetyczno – ruchowego- rysowanie- rysunki sprawiające wrażenie niestarannych, ruchy „kanciaste”, gwałtowne lub zwolnione, za silny lub za słaby nacisk przyboru do pisania na papier, przeważają linie proste, mało linii falistych;
Objawy zaburzeń analizy i syntezy wzrokowej
Objawy zaburzeń analizy i syntezy słuchowej, słuchu fonemowego, słuchowej pamięci fonologicznej
Co rodzice powinni robić:
Czego rodzice robić nie powinni:
Źródło: Internet
Przygotowała Jolanta Oborska
07-100 Węgrów
Klonowa 4