Serdecznie Witam pracowite „Pszczółki”
i bardzo obowiązkowych Rodziców!!!
Za nami pierwszy tydzień e-nauki.
Wszystkie nadesłane prace są prawidłowo wykonane i bardzo staranne.
Na dużą 6!!! /dla Dzieci i Rodziców/.
W tym tygodniu, w dalszym ciągu, będziemy poznawać Wiosnę. Dzisiaj poznamy prace w ogrodzie oraz „nową” literkę.
/Wiem, że dla większości dzieci już nie nowa/.
Zadania niżej podane możecie wykonywać w wolnej chwili, a w czwartek proszę Rodziców o przesłanie odpowiedzi na moją pocztę. ( alazelszynd@gmail.com )
Zadanie nr1. Uważnie popatrz na ilustrację i opowiedz, co się na niej dzieje. Staraj się mówić wyraźnie i pełnymi zdaniami.
Zadanie nr 2. Czym robią dołki, chłopiec i jego tata?
Zadanie nr 3. Posłuchaj /Rodzic wypowie/, jaką głoskę słyszysz na początku w wyrazie „łopata” /ł/, a jaką na końcu? /a/
Powiedz długo „ł” /łyyyy/- czy jest to samogłoska, czy spółgłoska? / spółgłoska/ Wytłumacz – dlaczego?
Głoskuj wyraz łopata /ł-o-p-a-t-a/; podziel go na sylaby –wyklaszcz /ło-pa-ta/. Ile sylab jest w tym wyrazie?/3/
Zadanie nr 4. Przyjrzyj się jak wygląda literka Ł,ł drukowana i pisana. Przeczytaj wyraz „łopata”, potem podziel go na sylaby i literki. Podkreśl literkę „ł” niebieskim kolorem, a wszystkie samogłoski /o,a/ czerwonym kolorem.
Powiedz, kiedy piszemy wielką literę w wyrazach? Może znasz wyraz, który zaczyna się na Ł.
Zadanie nr 5. Przeczytaj poniższy tekst.
Podkreśl literkę „ł,Ł”.
Policz, ile jest zdań?
Odpowiedz na pytania:
Zadanie nr 6.
Wykonaj zadania w książce „Spotkanie z literą Ł,ł”.
Wiem, że sobie poradzicie. Bawcie się literkami!!!
Bardzo proszę Rodziców, aby wykonywać te zadania, ale tylko w formie zabawy, by nie przeciążać dzieci i nie stresować. Jeśli dzieci będą chciały się pochwalić swoimi pracami / nie muszą być wszystkie/ umieścimy je na naszej stronie.
Miłej zabawy !!!
Pozdrawiam Alina Zelent-Szyndler
07-100 Węgrów
Klonowa 4